torstai 8. joulukuuta 2011

Koira osaa, ohjaaja ei

Tänään lenkkeiltiin Lunan kanssa metsässä, seurana HeidiH ja Himba. Lunassa oli virtaa ku pienessä kylässä, se komens jatkuvasti Himbaa leikkimään, eikä mulla meinannu kestää hermo sen louskuttamista. Se ei siis tee tätä muille ku Himballe ja vaan sillon ku sillä on mega paljon virtaa. No mutta saatiin kuitenki lenkki kunnialla päätökseen, toivotaan että H:t haluaa vielä meijän kanssa lenkkeilemään :D

Detan kanssa oltiin tosi pitkästä aikaa agissa. Koira osas vielä hienosti, mutta mun ohjaus oli ihan hukassa. Naurattaa vieläki ku huidoin ihan minne sun sattu. Täytyy treenata molempia juttuja omalla ajalla ja ehkä myös Lunan kanssa. Sitä on niin paljon helpompi ohjata, ku ehdin miettimään mitä teen seuraavaks. D:n kanssa ku miettii ni se on jo seuraavalla esteellä ilman mua. En jaksa piirtää tänne rataa tai no voin mä piirtää paintilla taas hienon.

Tässä ensimmäinen:


Tässä on siis vaan osa oikeesta radasta kun mehän ollaan D:n kanssa käyty alle 10 treenit ni ei voida tehdä kokonaisia ratoja, vaan pieniä pätkiä sieltä täältä. 2-3 oli aluks mun ohjauksella aika karseeta, mutta saatiin se sujumaan muutaman toiston ja mun ajattelun jälkeen. Toisessa treenissä tehtiin vaan kahta estettä jotka oli näin:

                                                                ------                 -------

Ja molemmat mentiin samalta puolelta. Tässäki sain tehä hommia, että hoksasin omaa kropan käyttöä ja ennen kaikkea kykenin toimimaan yhtä nopeesti ku toi pieni BC. Oli kivaa ja saatiin taas lisää treenattavaa kotiin. D:llä on huomenna lepo ja Luna pääsee mun kanssa hallille tokoilemaan ja agiliitämään. Meinaan tehä sen kanssa näitä tän päivän juttuja. Keppejä meinaan myös kokeilla verkoilla. Täytyy ensin vaan saada koira rohkastua menemään verkkojen sisälle. Alotan yhellä verkolla ja lisäilen pikkuhiljaa, katotaan mitä siitä tulee :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti