lauantai 7. tammikuuta 2012

Perhosia ja kutkutusta

Tänään on tasan viikko meijän ensimmäiseen tokokokeeseen ja MUN ensimmäiseen oikeeseen kokeeseen ohjaajana. Hui miten pelottavaa. Heidi sanois nyt että: "älä jännitä", mutta mua jännittää jo nyt, vaikka siihen on  vielä monta yötä. Toivottavasti saan mun jännityksen siellä kuriin.

Eilen oli meidän yhistyksen oma möllitoko, jossa olin laskemassa ja kirjaamassa pisteitä. Aivan upeita koirakoita ja ihanaa yhteistyötä. On se toko vaan kiva laji :) En ottanu koiraa edes mukaan hallille, vaan treenasin kotona kun tulin. Meijän treenit D:n kanssa jatkuu vielä huomiseen, jonka jälkeen pidetään lähes viikon tauko ennen koetta. Eilen tein jäävejä sekotellen, seuraamista kolmesta askeleesta aina pelkkään perusasentoon (ja kaikkea siltä väliltä) ja merkin kiertoa ja välillä merkin taakse pysäytyksiä. Tänään ohjelmassa kaukojen tekniikkaa ja varmaan myös merkille menoa. Katsellaan ja kuunnellaan.

Hankin Detalle alkuviikosta Huskyvaljaat, mulla ei ollu hajuakaan, että niitä tehään tollasille pikkukoirille, mutta näköjään. Mun iloks ne oli vielä Mustissa ja Mirrissä -50 %, joten hintaa jäi vaan 12 euroa :) Käytiin muutama päivä sitten testaamassa, miten meikäläiseltä sujuu sauvakävely ja Detalta valjaissa kipittäminen. Mentiin tosi kovalla vauhdilla vajaa tunnin lenkki ja reitti sisäls paljon nousuja, mutta hyvin me jaksettiin. D ei tajua vetää, koska ei sitä oo opetettu siihen, mutta ei sitä mun mielestä tarviikkaa. Vetää jos vetää, en kuitenkaan koskaan meinaa sen kanssa juosta mitään kovia vetolenkkejä ja ku sen on musta vaan niin pieni :D Ei kai tollanen 13 kilonen koira jaksakkaan tällasta ruhoa vedellä. Jätetään se Lunan hommaks, D voi ihan hyvin juosta ilman hihnaa ja sauvakävellä mun kanssa. Eiköhän noi koirat saa tässä talossa yllin kyllin liikuntaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti