maanantai 1. marraskuuta 2010

Koulutan mut en kirjota.

Onpas taas aikaa viimesistä kirjotuksista, koirien kans oon kuitenki kerenny tekee kaikkee. Ollaan Detan kanssa vahvistettu käskysanoja ja harjoteltu vähä seisomista. Lunan kanssa ollaa reenattu rauhottumista ja paikalla oloa, joka suju sunnuntaina nii hyvi että ! Oltii siis sunnuntaina kentällä ja tiesin ettei oikeita reenejä pidetty syysloman takia jote uskalsin ottaa molemmat koirat mukaa. Lunan kans on ollu turha käydä kentällä, koska se ei saa otettua ollenkaa kontaktia ku muita koiria ravaa ympäriinsä. Oon siis reenaillu Lunan kanssa rauhallisemmissa ympäristöissä ja pikku hiljaa lisänny vaikeusastetta.

Kentällä oli joku belggari ja kaks ihmistä +Maija ja minä. Luna kuitenki jotenki kummallisesti kuunteli mua, pysy maassa vaikka kävelin pois (koiran hihnasta ei pitäny kukaa) ja odotti nii kauan et menin takasi sen luokse tai kutsuin sitä. Mietin tosissani et onko mulla uus koira, kova reenaamine on näköjää tuottanu tulosta. Korostan vielä sitä että se belggari oli siellä myös. Veikkaan et osasyy voi olla myös se, et neidille on alkanu maistua herkut. Voi myös olla et murkku alkaa helpottaa? Mulle sanottii aina et se menee yhtä nopeesti ohi ku on alkanukki, ja nii näköjä on käymässä.

Nyt on motivaatiota alkaa hiomaa Lunanki kanssa Tokon alokas -luokan liikkeitä. Sehä ois jo täysikänen kisoihin (: 

Detan kanssa kaikki menee aina kivasti, se on nii ahne ja toimii ku ajatus. Yhen asian kuitenki tajusin tänää, en oo oottanu Detalta ollenkaa sisäsiisteyttä. Se on koko aja tehny paperille, eikä siitä oo ollu haittaa. Toki sitä käytetää monta kertaa päivässä, mut papereita vois ottaa pois ja kieltää pissimästä lattialle ku se tietää jo et ulos tehää. Se ei oo varmaa koskaa ees yrittäny pidättää, koska tietää et paperille voi aina mennä. Nyt alkaa Detan sisäsiisteyskoulu !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti