perjantai 15. huhtikuuta 2011

Oon NIIN vihanen tolle hurtalle!

Nonii, tultii just reenaamasta. Mukana oli Detta, Heidi ja Himba, Luna oli kotona, koska en yksikertasesti jaksanu ottaa molempia matkaan, ehkä ois pitäny ottaa pelkkä Luna. En voi edes kertoo reeneistä ja mitä tein, koska oon niin vihanen Detalle!!! Se kävi kiinni Himbaan!! En edes tajunnu heti erottaa tappelevia koiria, koska olin niin shokissa. Miten mun pieni bordercollie voi käyttäytyä noin?!?!? Detta oli jo pari kertaa ärähtäny, ekan kerran ku menin täyttämää pödän luo taskuja herkuilla. Molemmat koirat tuli perässä ja Detta oli ilmeisesti sitä mieltä, et se on hänen reviiriään. Noh sillo se ärähti ja toisen kerran ku Heidi teki Detan kanssa näyttelyreeniä ja Himba halus osallistua siihen, neiti oli tästä eri mieltä. Viimenen niitti oli, ku Himba halus leikkiä kesken palkansaannin.

Siis nyt ku tätä kirjottaa tähä ja lukee millasissa tilanteissa Detta hermostu, voin huomata et kaikki ois ollu estettävissä. Mutta ku mä en kertakaikkiaa voinu tajuta että noin vois käydä. Ei tullu pieneen mieleenkään. Oon niin tottunu siihen että Luna antaa periks kaikesta, eikä meillä kotona koskaan synny riitaa mistään. Tiesin kyl et Detta on mustasukkanen ja tarkka omista herkuistaan, eikä anna muiden koirien viedä niitä, mutta että siitä vois syntyä tappelu. Huh oon ihan shokissa. Mä luulin että mulla on pieni, ihana, helppo ja täydellinen bordercollie, vaan ei ole! Kylläpä kiukuttaa.

No lyhyesti ja ytimekkäästi Heidi kerto mulle näyttelyjuttuja, reenasin merkille menoa ja paikallaoloa sekä vähän seuraamista. Kentällä onnistu seisominen merkillä ja kutsusta luokse, mutta ku ihana-Heidi saapu kentälle Detta jakso vaa mennä merkille ja välillä meni moikkaamaan herkkujen laittajaa. Heidi siis laitto merkille herkkuja, ettei mun tarttenu ite ravata edes takas. Koirasta huomas siinä vaiheessa, ettei merkille jaksa enää mennä, oltiin siis tehty liian kauan samaa harjotusta. Kerkesin tekmään tosi monta onnistunutta toistoa yksin.  Toivottavasti neiti osaa sen huomenna hyppytekniikassa ja käyttäytyy hyvin !! Osaanpa nyt varautua myös paskapää-Dettaan.

Vielä alkuviikosta mun koirat oli ihania (Luna on edelleen, ehkä Dettaki ku toivun tästä järkytyksestä):



7 kommenttia:

  1. Tuo Detan käytös kuullostaa niin Tuikelle. Nykyään Tuikella on vähän jo vähentynyt tuollainen käytös, ei tarvi enää olla niin varpaillaan kaiken kanssa. Oikeastaan steriloinnin jälkeen rupes vähenemään.

    VastaaPoista
  2. No meillä ei oo koskaan tapatunu mitää vastaavaa ja Detta nykysin tykkää leikkiä muiden koirien kanssa. Tuli niin yllärinä koko homma! Toivottavasti jää ainooks kerraks. Hei ootko missään yhteydessä siihen kasvattajaan?

    VastaaPoista
  3. Viime syksynä taisin vielä laittaa tuloksia kasville, mutta muuten en ole nyt sitten ollut.

    VastaaPoista
  4. Okei, mä koitin aluks olla ja nyt viimesimpänä ehkä noin 4 kk sitten kyselin että voisinko saada Detan sisarusten tietoja, mutta ei se vaivaudu vastailemaan?

    VastaaPoista
  5. Meilläkin silloin syksyllä keski tosi kauan ennen kuin vastasi ja silloin sitten päätin, etten jaksa enää. Sitä ennen vastasi kyllä melko nopeasti aina sähköposteihin.

    VastaaPoista
  6. Mulle ei oo koskaan vastannu nopeesti, heti ku sai koiran myytyä yhteydenpito loppu. Enkä kyllä rehellisesti sanottuna oo koskaan kuullu muilta BC-tyypeiltä mitään positiivista tästä kasvattajasta. Tosi harmi juttu, oisin halunnu saada sisarusten tiedot ja sen sellasta.

    VastaaPoista
  7. Otappa heti nämä pois täältä internetistä!! T. Äiti

    VastaaPoista