keskiviikko 13. heinäkuuta 2011

Ensimmäiset agi"treenit".

Kuulin maailman parhaan uutisen viime viikolla: meillä on ens syksyks agipaikka! Ihana Maarit lupas änkeä meijät johonkin ryhmään, et päästään vihdoin ja viimein alottelemaan. En uskalla yksikseni lähteä sopertamaa, ku suuremmalla todennäkösyydellä pilaan koko koiran ku saa jotain hienoa aikaseks. Ainii ja unohdin kertoa, että meillä on tullu suuret muutokset suunnitelmiin ja ollaanki vielä ens vuos täällä (ainaki ens vuos), niinku tästä voi siis jo päätellä. Mua ei harmita enää ollenkaa jäädä ku päästään syksyllä ryhmään. Voisin myös kysellä noita toko-paikkoja jos niitä olis.

Tänään olin sitte kattomassa ku Maarit treenas kahta koirakkoa kentällä ja lopuks se neuvo mulle juttuja, joita voidaan tehä ennen syksyä. Eli treenattavia asoita on : kiertäminen, kontakteja varten kosketusalusta ja siivekkeiden läpi meneminen. Kosketusalustaa aletaan treenaamaan jo tällä viikolla, voidaan nimittäin iha hyvin tehä sitä kotona iltasin. Meinaan opettaa sen naksulla, kuten kaiken muunki tähän mennessä. Tehtiin muutaman kerran putkea ja aloteltiin sitä kiertämistä. Sitä opeteltiin targetilla ja voi olla että opetanki sen sillä enkä sheippaamalla. Täytyy miettiä, eka projekti on nyt kuitenkin se kosketusalusta koska en kerkee kentälle ennen ens tiistaita. Pääsen joka päivä aikasintaan klo 18, jollon siellä on jo kasapäin varauksia. Eihä nää siis mitkää treenit treenit mun osalta ollu, kuhan kokeiltiin ja sain neuvoja omaa treenaamiseen.

Detasta on tullu kauhee murkku! En muista kerroinko viimeks mutta luoksetulossa on meillä suuria ongelmia. Neitiä ei kiinnosta ollenkaan. Ennen sitä ei oo näkyny treenatessa mut tänää se keksi et: "hei eihä mun tartte tässä ollakkaa ku voin lähteä omille teilleni". Voi että miten raivostuttavaa touhua, se tuli kyllä muutaman kerran ku juoksin poispäin siitä ja huusin, mut voi vitsit mikä murkku. Lenkillä oon tosiaan joutunu tekemään niin että lähen vaa kävelemää toisee suuntaa ja sitte ku koira juoksee kauheeta vauhtia taas mun edelle vaihan uudestaa suuntaa, teen tätä noin 3-5 toistoa ja sit sillä menee hermot ja tulee luokse. Ei Detta nii kauas lähe ettei näkis mua, mutta ei anna itteensä kiinni. Ja oon totisesti kokeillu kaikkea, palkkailen aina kesken lenkin ja pyydän luokse, enkä ota kiinni. Oon menny piiloo, leikittäny jne. Tää murkku täytyy vaa kestää. Lunalla meni se ohi naps vaa, ni kai se menee Detallaki. Kuulin huhua ettei kaikilla koirilla olis ollenkaa tätä keljua vaihetta, miksi oi miksi mulla on kaks pentua jotka molemmat on riiviöitä?!

Maija kävi eilen taas hieromassa Detan, aluks neiti ei meinannu millää antaa hieroa, mutta rauhottu viimein. Lonkankoukistajat on kuulemma vielä vähän jumissa, mutta tosi paljon parempaan ollaan menossa :) Luna on viime aikoina pyöräilly suhteellisen paljo, eilen se oli ja tänää. Seki täytyy varmaa joku päivä hieroa läpikotasin.

Mitäs muuta? No eipä oikeestaa mitää, sain muuten kihlajaispäivänä lahjaks Hurtan takin :D Saatoin tosin vähän vihjata...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti