perjantai 21. lokakuuta 2011

Koira toimii peilinä

Tän päivänen treeni kuulu kastiin, ois pitäny taas jättää tekemättä. Dettaa kiinnosti yksinkertasesti kaikki muu paitsi treenaaminen. Saatiin kuitenki tehtyä ryhmäpaikkamakuu, luoksetulo ja liikkeestä maahanmeno kokeenomasesti. Lopuks vielä hyppyä, joka meni yllättävän hyvin. Oon nyt hoksannu sen, että kun jätän treenin onnistuneeseen suoritukseen ja koiralle tekemisestä hyvän mielen, se osaa seuraavalla kerralla homman. Kai ne koiratki oppii levossa. Koskakohan sitä ite ehtis levätä että oppis tuolla koulussa jotain?

Loppuun vielä keppejä siltä meijän "väärältä" puolelta eli niin että ohjaan koiran vasemmalta puolelta. Kivasti on tullu rytmiä ja vauhtia. Lähetyksiäki voi tehä jo oikeestaan mistä tahansa. Tänään oli mulla sellanen päivä ettei ois oikeen jaksanu treenata ja se selkeesti näky koirassa. Mutta miksi treenasin, koska olen tyhmä! Huomenna meillä ois vielä tokon ryhmätreeni, jossa pitäs koittaa tsempata. Sitte taas muutama päivä lepoa sekä mulle, että koiralle.

Lunalla siis tosiaan on juoksut ja se ei vuoda ihan mitenkään vähän. Sillä ei voi pitää edes pelkkiä kangaspikkareita ku kaikki tulee heti läpi. Aikamoista puuhaa, kun saa koko ajan olla pyyhkimässä lattioita. Olin myös tosi taitava ruokkija illalla: ensin unohdin kokonaan ottaa lihat pakkasesta sulamaan, päädyin antamaan nappulaa. Vaatehuoneessa lastasin Lunan kupin täytyteen ja laitoin sen hyllylle oottamaan että saan Detan ruuat kaivettua. No heitinpä sitte vahingossa koko kipollisen lattialle ja koira joutu syömään ne kuivana vaatehuoneesta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti