lauantai 1. lokakuuta 2011

Perjantai 30. tai 31.9.

Eilen meillä oli tyttöjen kanssa halli varattuna pariks tunniks ja tarkotuksena oli tehä agijuttuja. Alotettiin muutamalla pakkovalssilla, johon sain uutena lisänä hyvän vinkin targetin paikasta. Koira meinaa muuten aina tulla hypyn jälkee pois hyppäämällä uudestaan (tosin eihän Detta vielä hyppää). Se alkaa mennä kivasti, kunhan saan itteni toimimaan. Agissa on kyllä ehottomasti kaikkein vaikeinta miettiä sitä miten ne omat kädet heiluu ja mihin suuntaan kroppa osottaa.

Keppejä otin tällä kertaa molemmilta puolilta. Siis siten että ohjaaja voi olla sekä vasemmalla että oikealla puolella koiraa. Tää oli tosi hyvä huomio Heidiltä. Treenattiin nimittäin vaan niin että mä oon koiran vasemmalla puolella ja tää oli jo kolmas kerta kun tein keppejä. BC on niin nopee oppimaan, että sen kanssa on melkeinpa 3 toiston jälkeen siirryttävä toiselle puolelle ja treenattava tasasesti molempia puolia. Heidi teki myös hyvän huomion siitä, että koska Detan kanssa on otettu niin paljon tokoa, sen on paljon helpompi olla niin että mä oon sen oikeella puolella. Jouduin ottamaan varmaan kolme kertaa ennen ku koira tajus, ettei homma muuttunu mikskään vaikka oonkin nyt vasemmalla. Nenästä suoraan sisään verkoille ja sitten homma toimi, saatiin tosi hyvät toistot hautumaan. Hyvä Detta ja Hyvä Heidi!

Uutena asiana Heidi opetti meille valssin, joka mun mielestä on helpompi ohjata ku pakkovalssi. Yhen kerran räpelsin omiani ja taisin vahingossa mennä koiran takaa, mutta ei koira siitä välittäny. Saatiin tähänki hyvät toistot molemmilta puolilta ja taas yksi uusi asia treenattua. Kivaa!

Treenin jälkeen tehtiin porukalla jäähdyttelylenkki, josta HeidiH lähti mökkeilemään Himban kanssa. HeidiR ja mä jäätiin hetkeks parantamaan maailmaa, josta sitte suuntasin Louhelle moikkaamaan Serica´s Satua ja uutta aivan syötävän ihanaa shelttivaavia. Niin reipas pentu ja avoin kaikelle. Ei ollenkaan parantanu mun shelttikuumetta. Capri on myös ihana, voisin koska vaan viedä neidin kotiin vaikka ikää on jo 6 vuotta.

Käytiin metsässä koko lauman kanssa Detta +7 koiraa, täytyy tunnustaa että mua vähän jännitti miten D suhtautuu tähän hommaan. Se näytti jo muutamalle neidille hampaita hihnassa olon aikana, mutta kun se pääs irti tilanne oli aivan toinen. Kaikki oli kivoja, eikä haitannu vaikka Capri paimens haukkumalla koko ajan kiinni D:ssä. D:llä on paljon harjoteltavaa tilanteissa joissa mä oon, se on niin mustasukkanen. Noita laumalenkkejä on tosi kiva tehä, joka puolella koiria ja kaikilla on kivaa, viime kerrasta oliki jo aikaa.

Meillä kävi eilen pieni tapaturma. D:n koppa oli romahtanu kahesta kohtaan. Illalla se juoksi sinne innoissaan mutta ei mahtunu sisään ku katto oli tullu alas, siitä ois kyllä pitäny saada kuva. D koitti väkisin änkeä ja sai just pepun sisäpuolelle mutta naama tuli ovesta, korvat luimussa katto kysyvästi mua:D Siis tää koko hommahan on mun syytä, en koskaan jaksa laittaa puhtaita vaatteita suoraan kaappiin vaan kasaan ne kopan päälle ja siirrän ne siitä sitten joskus. Yks kevythäkki mulla ois paketissa, mutta se on lähinnä reissuja varten ja ajattelin että D:lle ostetaan peti jossa se saa nukkua, ei kai se kattoa tarvii. Mutta minne kasaan pyykit?

Luna on viime viikot käyny paljon Miskan kanssa metsässä. Kotona ollaan tottisteltu, mutta se ei oo ollu mukana oikeen missään. Ne käy suunnistamassa useemman kerran viikossa, ja Luna ettii siellä apuna rasteja. Keskiviikkona kävin sen kanssa 1,5 tuntia metsässä ottamassa perusasentoa ja kepin ettimistä. Oli kiva viettää aikaa pitkästä sen kanssa ihan kahestaan <3. Maanantaina Luna puri ilmeisesti metsässä kyy tai rantakäärme. No joku otus kuitenki. Se käveli kivikossa ja ulahti, ku Miska ehti sen luo ni tassussa oli puremajälet. Se kanto sitä kilometrin autolle ja soitti sieltä eläinlääkäriin (hienoa toimintaa mieheltä, tosin olin antanu numerot ja ohjeet, mutta silti), koiran jalka ei kuitenkaan turvonnu ja se käyttäyty normaalisti oli vaan väsyny niinku yleensä lenkkien jälkeen. Tarkkailtiin sitä, muttei lopulta koskaan viety lääkäriin, koska koira ei saanu oireita. Aika kummallista, oon tosin kuullu että ne lierot voi purra myös jättämättä myrkkyä, jos ne vaikka on purru aiemmin jotain toista? En mä tiiä? Koira on kuitenki kunnossa, onneks <3

Nyt aamupalalle ja D:n kanssa hallille tokoilemaan! Tsemppiä HeidiH:lle agikisoihin ja HeidiR:lle tokoon, Flaipasta voi tulla tänään TVA, sormet ristiin :)






Tässä apua vauvvakuumeeseen !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti