keskiviikko 18. tammikuuta 2012

Maanantai

Pääsen vihdoin päivittelemään tänne maanantain treeniä. Molemmat koirat oli matkassa, Lunan kanssa alotin ja kokeiltiin samalla miten se tekis töitä Heidin kanssa. Eihän se oikeen tehny, jos seisoin vieressä se katto mua ja jos menin hallin ulkopuolelle, tuli paniikki. Toki tää oli vasta ensimmäinen kerta ja tottakai se on vaikeeta, etenki koiralle joka on niin kiinni omistajassa. Sehän ei edes hiihdä Miskan kanssa jos mä oon paikalla ja Miska on kuitenki tavallaan sen toinen omistaja. Luna rakastaa Heidiä, joten oon ihan varma, että jos se jonain päivänä jonkun kanssa tekee ni Heidin.

Mun ja Lunan projektina oli luopuminen. Lelu kädessä, mutta koira ei saa ottaa vaan tekee normaalisti pienen seuraamispätkän ja palkka, sillä lelulla. Muutama ensimmäinen kerta oli hankala, koska en oo tehny tätä aiemmin, mutta pian se hoksas että sen lelun saa vaikkei ihan heti. Lunan kanssa oon huomannu, että se jaksaa keskittyä paljon paremmin pitkän lenkin jälkeen. Sen ku vie lenkittämättä (yli tuntia) halliin ni se on lähes räjähtämispisteessä. Lenkitettynä taas siltä puuttuu ylimääränen häsläys ja se jaksaa tehä kunnolla.

D:stä sen verran että tein seuraamista ihan imuttamalla (pidempää pätkää) ja Heidi kokeili myös miten se käyttäytyy. Se paineistu meistä molemmista vaikka kovalla innolla ois halunnu palkkaa. Se tekee hienosti, mutta jossain vaiheessa iskee tunne, että apua. Jos sen saa koko ajan pidettyä miellyttävällä fiiliksellä se tekee hienosti, mutta pieniki herpaantuminen saa aikaan sen, että se paineistuu. Pohdin ja pohdin tätä asiaa, mutta tajusin äsken, että D:llä oli juoksut heinäkuun lopussa. Sillä pitäs siis alkaa ne iha näillä näppiksillä. Tietenki tää sen outous johtuu siitä, että hormoonit hyrrää. Hitto, miten huono omistaja oon ku en oo tajunnu tällasta! En tietenkään voi olla asiasta 100 varma, mutta luulen että homma on juurikin näin.

Tehtiin Flaipan ja D:n kanssa paikkamakuuta, niin että mä liikuin ja juttelin Heidille. Hinailin myös jalkoja ja tein kaikkea kummallista. Palkkaus megapalkalla ja onnellinen koira. Käskytin myös Heidiä sillain, että D oli mun sivulla. Ei reagoinu siihen mitenkään, mutta kun Heidi anto Flaipalle käskyn maahan, myös mun koira meni :D Tätä täytyy treenata.

Tänään jatketaan hallilla, mukaan lähtee vaan D, koska Luna on ilmeisesti vähän kipeenä. Se on itkeskelly koko yön ja nukkunu vaan pieniä pätkiä. Viime jouluna kävi tää ihan sama ja koira oli sillon kuumeessa, veikkaan on nytki vilustunu. Olin just soittamassa lääkäriin kun koira sammu omalle pedilleen eikä oo sen jälkeen siitä noussu. Katotaan mitkä sen fiilikset on päivän mittaan. Sain sen yöllä nukkumaan pieniä pätkiä ku otin sen viereen ja silittelin rauhallisesti, mutta se on raukka tosi väsyny. Täytyy kyllä myöntää, että oon itekki. Nukuin ehkä 4 tuntia pätkissä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti