torstai 16. elokuuta 2012

"aamutreenit"

Käytiin tänään neitokaisten kanssa tekemässä aamutreeni, jos sitä nyt aamuks voi sanoa. Olin siis jo joskus vähää vajaa 12 kentällä, mutta musta se on aika JO, koska herään normaalisti 11. Aamutoimiin menee kuitenki se pari tuntia:D Alotin tekemällä Detan kanssa kaikki avoimen liikkeet ja jostain syystä neiti on päättäny pelleillä kaukoissa. En ymmärrä miks, koska se todellakin osaa ne ja tietää mitä tehään. Koitin tänään kuitenki luoda pelkkää positiivista fiilistä ja tehä niinku hyvältä tuntuu. Seuraamiseen oon huisin tyytyväinen ja jäävätki oli tänään tosi nopeet. Nouto oli hieno samoin ku hyppy, mutta voi hitto noita kaukoja. Koira ihan selkeesti pelleilee, sitä ei vaan huvita nousta istumaan :D Ja istumiset on ajoittain myös tosi vajaita. Teen ehkä huomenna vielä sellasen hyvän mielen treenin ja sitte meen kokeeseen toivotaan toivotaan fiiliksellä.

Tehtiin D:n kanssa myös keppejä ja koska meillä ei ollu verkkoja ohjasin koiraa kädellä. Tosi kivasti se meni ku saa vaan sen kulkemaan rauhassa. Pikkasenki ku vauhti kovenee, myös keskittyminen herpaantuu. Mun vasemmalta puolelta se melkeinpä jo osaa kepit. Lähtee hienosti oikeesta välistä eikä tarvii enää mun apua, mutta auta armias ku ohjaan oikeelta. Koira ei tiiä mistä välistä pitäs lähteä ja alku on haparointia. Kiitokset tokolle ja sille että mun koira on juurrettu vasemmalle:D

D oli tänään aika rasittava, sitä kiinnosti tehä omia juttujaan, ja myös mun kanssa ajoittain, mutta kunnollisesta keskittymisestä ei ollu tietoakaan. Neiti koitti kovasti ottaa omia ohjia treenistä. Yritäppä siinä sitte säilyttää maltti..

Lunan kanssa tein kaikki alokasluokan liikkeet palkatta ja täyden paikkamakuun JIHUU! Tein tosin ensin liikkeet ja sitte vasta paikkamakuun. Mun on ennen koettaki tehtävä sen kanssa hommia, että sen pää kestää maata niin kauan paikoillaan. Nyt se katto mua intenssiivisesti koko paikkamakuun, eikä haistellu ja oli muutenki tosi mallikelponen dobermanni. Oon myös tosi ylpee kaikista liikkeistä jotka tehtiin. Paikkamakuun jälkeen se ennakoi perusasennon ja vaikka oon tehny paljon töitä tän kanssa, se tekee sitä joskus silti. Voi olla ettei se kestä sitä, kun aikaa pidennetään ja haluis vaa kovasti puuhastella jo jotain uutta.

Palkkaan Lunaa tönimällä, se on siitä tosi kivaa ja saa sen pomppimaan innoissaan neljällä jalalla. Näin saa helposti pysymään vireen ylhäällä koko suorituksen ajan. En vaa tosin tiiä mitä tapahtuu ku tähän yhtälöön liitetään mun jännitys. Eniten huolestuttaa se, kestääkö Lunan pää?

Mennään illalla klo 18 mölleilemään Heurekalle, katotaan miten isoneiti siitä suoriutuu, jäi kuitenki tosi hyvä fiilis tosta aamun treenistä. Toivoa on :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti