perjantai 6. heinäkuuta 2012

Liuru 2 vuotta!






Taas saatiin yks vuos plakkariin, nii uskomattomalta ku se tuntuuki. Mun vauva täyttää oikeesti jo 2 vuotta. Ajattelin sillo ku hankin ensimmäisen koiran, että sitte ku koira on kaks sen voi sanoa olevan jo aikuinen. Vaihdan sen sittenki 4 vuoteen :D Kerronpa nyt synttäreiden kunniaks vähän Detasta. Se on maailman ihanin pieni BC, jota kaikki ohikulkijat luulee edelleen pennuks. Se on opettanu mulle ihan kauheesti. Oon käyny sen kanssa mun ensimmäisen mätsärin ikinä (jännitti iha vietävästi), ekat oikeet näyttelyt, toko möllit, oikeet tokokisat ja SM-kisat. Oon harjotellu sen kanssa agia ja nauttinu elämästä. Sen kanssa kaikki on nii huoletonta. Ainoo miinus on sen narttumaisuus ja se, että huonolla tuulella se osaa olla muille koirille ihan kamala, eikä koskaan karta tappelua.

Murkkuna D oli kauhein koira mitä tiiän, sen silmissä oli sellanen lälläslää palo, mutta pikku hiljaa siitä kuitenki muovautu uskollinen ja lojaali, tottelevainen pieni BC. Siitä ois varmasti jo vaikka mihin, ellen mä olis näin alotteleva ohjaaja. Tehään kuitenki yhessä virheet ja paikataan ne, meillä ei oo mihinkää kiire.

D saa yleensä paljon ihailua vierailta ja ne sanoo monesti haluavansa samanlaisen ja saman rotusen koiran. Yritän sitte hienovarasesti kertoa, että viikon treenitauko saattaa laittaa tän pienen monsterin jyrsimään kaapin kulmia, mutta jos se saa ajattelupuuhaa ni sitä ei edes huomaa kotona.

Tulevaisuudessa jatketaan tokoa, ehkä harrastellaan agia ja saatetaan joskus poiketa muutamassa näyttelyssä (sitte ku meillä on taas turkki). Oon ajatellu kuvauttaa Debsin ja viiä ens kesänä luonnetestiin. Tän  kaiken ohella tehään pitkiä lenkkejä, noudetaan palloa, nukutaan lusikassa päikkäreitä ja syyään herkkuja.

 Toivon että yhteisiä vuosia on jälellä vielä paljon <3

Ps. juhlittiin tänää synttäreitä treenaamalla, mutta tällä 2 vuotiaalla neidillä ei ollu intoa hommaan ollenkaa, helpotki jutut oli sen mielestä ihan tylsiä. Oisko johtunu kelistä vai mistä lie? Aloteltii kuitenki ruutu kosketusalustalla, tehtii seuraamispätkä ja lopuks panostettiin nenän käyttöön ja etittii nurtsilta herkkuja.

Pps. En enää koskaan opeta ekana alokasluokan liikkeitä ja mee tällai luokka kerrallaan. Nyt kaikki vaikeet liikkeet jää opetettavaks vanhemmalle koiralle, ku nuorempana se ois oppinu ne tosta noin vaa, mutta taas opitaan kantapään kautta :)

Ppps. Laitoin pelkkiä vauvakuvia, koska mulla on kova hauvavauvakuume. Meille ei kuitenkaan oo tulossa koiraa, pennut on tällä hetkellä kivoja ku ne ei oo omia :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti